Pazartesi, Ocak 08, 2007

Çan etek dikimi


Nasıl dikildiğini gösterme amaçlı artan kumaşlardan bi etek dikeyim dedim. Pratik olsun diye teğel almadan diktim bi çok yerini. Önemli olan kısımları teğel aldım çünkü söküp yapmak icap etmesin diye. Ben bu şekilde dikiyorum çan eteği. Anlaşılmayan yerler olursa yardıma hazırım. Dikmeyi düşünenlere kolaylar gele.





Kalıp çıkarma metodu ile kalıbı çıkardık. Kumaşa ön kalıbı yerleştirdik.


Arka etek kalıbınıda kumaşa yerleştirdik.


Kalıbın etrafından kumaşı sabunla çiziyoruz.


Kalıbı kaldırıyoruz.


İşte ön ve arka parçaların çizilmiş hali.


Fermuar boyunu ölçüyoruz bi çizik atıyoruz sabunla.


O çiziğe kadar etek ucundan yukarıya doğru dikip sabitliyoruz.


Diktiğimiz yeri ve fermar dikeceğimiz yerin paylarını açarak ütüleyin.


Fermuarı iğne ile dikeceğimiz yere iğneleyin sonrada teğelleyin, teğelin bitmişi.


Fermurı açık vaziyette ( makinede fermuar ayağı olacak ) 1 mm'den dikmeye başlayın.


Fermurın alt kısmına yaklaşınca ( kritik bi nokta oluşmaması için ) makine iğnesi kumasa batık şekildeylen fermar ayağını kaldırın ve fermuarı kapayın, ayağı indirip dikmeye devam edin.


Fermuarın tam dip kısmını makine ile geçerken tavsiyem makineyi elle yürütün, iğneniz kırılabilir.


Dönüş yolunda da fermuar kapalı iken biraz dikerek ilerleyin.


Sonra makine iğnesi kumasa batık şekildeylen fermar ayağını kaldırın ve fermuarı açın, ayağı indirip fermuar dikiş işlemini bitirin.


Ön ve arka parçayı kumaşın düz yüzü, düz yüzüne gelecek şekilde üstüste koyun ve yanlardan eteği dikin.


Rulo makasım varya, yani elimden hiç düşmüyo, etek ucunu düzeltmek için kullandım.

Belini inceden kıvırdım. İsteyen pervazda çevirebilir.Onuda daha ilerde anlatırım inşallah...

12 yorum:

incikboncuk dedi ki...

vay be, nasıl detaylı fotoğraflamışsın öyle. seni epey uğraştırmışız :) ellerine sağlık

NuR dedi ki...

Nazlıcım, vay be hakkaten sıkı güncelleme, iyi uğraşmışsın, emeğine sağlık. Bir ara, haftada bir kıyafet dikerek dikiş çılgınlığı yaşıyordum....Neyse geçti. Makinamdan da memnun değilim ya, değiştirmek lazım
Sevgiyle kal

Unknown dedi ki...

Kuzenciğim seni tebrik ediyorum. Bunca yoğunluğunun arasında bunlara da fırsat buluyorsun ya. Kendiden utanıyorum :))

Adsız dedi ki...

19 YAŞINDAYIM KALIP OLMADAN ETEĞİ BASİT YÖNTEMLERLE DİKEMEZMİYİZ ?

arse.esra dedi ki...

ya ben resimleri göremiyorum neden acaba :(

Rengarenk dantel dedi ki...

sorun sizden değil esra hanım.. en kısa zamnda düzeltmeye çalışacağım...

begüm dedi ki...

emeğine sağlık fakat ben de fotoları göremiyorum ve etek dikmeye kalkıştım ben de acele yardım gerekli. fotoları düzeltirseniz sevinirim.

Rengarenk dantel dedi ki...

resimleri ya devasa arşivimden bulmalıyım yada yeni bi etek dikmeliym...
başka türlü düzelmeyecek...

begüm dedi ki...

o kadar vahim diyorsun yani durum. neyse ne yapalım. kafamıza göre söküp söküp dikicez :D

Rengarenk dantel dedi ki...

o kadar da değil daha vahiim.birde düğün telaşı var, kızkardeşim evleniyo malum hazırlık yapyoz...

Adsız dedi ki...

eğlencenin tek adresi www.inci-board.com girin pişman olmayacaksınız

Kul dedi ki...

Eyvah, yazıdaki resimler çıkmıyor..Tam da aradığım sayfaymış ama..Size zahmet tekrar eklermisiniz..?