Pazartesi, Ağustos 13, 2007

Dantel Anglez Tekniği ( Kordon Yapımı )


Dantel anglezin kordonunun yapımını daha önce ana sayfa ( Rengarenk Dantel ) da anlatmıştım. Birde Asıl yerine taşıyıp tazeleyeyim istedim, hazır bişeyler deniyorken. Var mı benden başka denemeye çalışan acaba ?

Neyse biz anlatıma bakalım diimii?



1: Normal bi şekilde 2 zincir çekilir...



2: Bir ilmek at ve sonra yeşil ok işaretinin gösterdiği yere yukardan ağağıya doğru tığla bi giriş yap...



3: İşte girişin şekli. Mavi ok işareti bi önceki resimde yeşil ok işaretinin gösterdiği yerdir.



4: Pembe ok işareti önceki yer(ler)de yeşil ( ve mavi ) ok(lar) ile gösterilen yerdir.Şimdi tığa ipi dola ve bir yeni ilmek al...



5: Yeni ilmeği çek ( beyaz ok ) Siyahı ise daha önce yeşil mavi pembe oklarla gösterilen yerdir. Sonra tığa ipi dolayıp zaten tığın üzerinde bulunan 2 ilmeğin içinden geçir ( yani normal sık iğne ilmeği )...



6: Sık iğnenin yapılmış hali. Şimdi de mor ok işaretlerinin gösterdiği yerlere dönüş yapacağız ( buradan itibaren 2. resimden sonrası tekrar edilir yanlız yukardan aşağı çivileme ilmek -tabiri caiz ise- sayısı bundan sonra 2 olacak. Yanlızca başlangıçta 1 tane oluyor. )



7: İki ilmeğin ( önceki resimde mor okla gösterilen ) birden tığa alınış şekli.



8: Çevir ve bir ilmek al tığın üzerine. 1 - 2 diye gösterdiğimiz çivileme olarak girdiğimiz ilmeklerin içinden ( ilk 2 tanesinden ) geçir.



9:Yeni ilmeğin geçirilmiş hali...



10: Resim 9. da tığın üzerinde kalan ilmekleride, tığın üzerine ilmek alarak geçir ve bitir. Turuncu okun gösterdiği yerdeki iki ilmğe tığla dikey ( çivileme dediğimiz ) bi giriş yap ve bu şekil ( 2. veya 6. resimden sonrasını buraya kadar sürekli tekrar ederek )devam et. İstediğin kadar yap.



11: İşte bu kadaar...
Ha! Bu arada üstr resimde kırmızı ok işaretlerinin gösterdiği yerlere kirpik diyolar, aklınızda bulunsun...

Not: Ben ağ ipi ile başladım yapmaya bakalım neler olacak. Pembe yün ile yapmamın nedeni anlatımı anlaşılır olsun diye. İnce iplerle anlaşılmadı, denedimde. Ama fikir çağrışımları yapmadı değil. Zaten benimkiler hep fikir olarak kalır hiç hayata geçen olmadıııı :(

YAKINDAN...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

yeni seyler ogrenmeye bayiliyorum anlatiminiz cok guzel olmus hemen yaptim, cok tesekkurler gercekten..

Adsız dedi ki...

cok ama cok tesekkur ederim size.. gercekten de harika anlatmissiniz!
blogunuzun tanitima ihtiyaci var sanki. boylesi guzelliklerden herkesi haberdar etmelisiniz. ziyaretcilerinizin cogalmasi duasi ile..

sevgiler..

zeynep meltem

Rengarenk dantel dedi ki...

rica ederim severek yapıyorum. işe yaradığını bilmek güzel. yaptığımızın karşılığını alıyoruz bu güzel dilekler yeter bize. duanızada koccaman bi AMİN diyor yorumunuz için teşekkürlerimi sunuyyorum :)

Unknown dedi ki...

günaydınnn..güzel günler diliyorum arkadaşım..
sevgiyle kal..

Yelda dedi ki...

Canım çok hoş
bende kolye yapmıştım
örgüde dantel anglezi kullanarak

http://yldoz.blogspot.com/2009/03/dugmeli-orgu-kolye.html

Sevgiler

Unknown dedi ki...

Ben ikili anglez ve diğer çeşitlerini öğrenmek istiyorum bana yardımcı olurmusunuz lütfen