Pazartesi, Haziran 09, 2008

Hediye Kutusu Yapımı


Şimdide origami e mi merak saldın diyenler vardır, bilhassa beni tanıyanlar. Yok walla sadece küçük masum ve sevimli minik bi kutucuk başka bişey yok. Ama ilerde başka kutularda olabilir, kutu ama kağıttan çiçek uçak yada yaratık değil. Benim origamim sonuçta işe yarar ve kullanışlı bişey oluyor. Niyetim origami sanatı yapmak değil, zaten becerememde :) Kutu yapmak nereden geldi aklıma diyenlere cevabım; bu sıralar evdeki çekmecelere düzen getirme çabasındayımda ayakkabı kutularını yapışkan kağıt yada kumaşlarla kapladım bide bu sevimli kutulardan yapayım dedim. İnşallah benim sevdiğim kadar sizde seversiniz yapımını...



Yapımı için malzemeler:
İstediğiniz renkte karton,
İstediğiniz renkte kurdele ( ipek kurdele tavsiyem organzeden daha güzel duruyor ),
Maket bıçağı,
Yapıştırıcı,
Cetvel,
Resimlemek için bi foto makine,
Birde saat gecenin bi yarısı lazım :) yoksa güzel olmaz :P
Aman neyse tarife geçiyorum...



Renkli kartondan 22 x 22 cm bi kare çıkarttım, maket bıçağı ile. Beyaz kartondan da 21 x 21 cm bi kare çıkarttım.

Sonra bu kareleri tam ortalarından ikiye katladım.



Katladığım yerden açtım ve bu sefer diğer tarafı katladım.

Yine açtım, bu seferde köşelerden tam ortaya katlayıp zarf şekli oluşturdum. Kat yerlerini iyice belli ettim.



Hiç açmadan düz kenarı içe katladım.

Karşı kenarıda aynen yaptım.



Açtım ve katlamadığım diğer kenarlarıda aynen katladım.



En son katladığımı açıp zarf şekline geri döndüm, ancak kat izleri olan bi zarf şekli.

Köşelerden ortaya zarf gibi katladığımız bi köşeyi açtım sonra karşısındaki diğerinide.



Kulakçığın dibinden ( elimi tuttuğum yer, zaten kat izleri var ) içeri doğru katladım. Arkadan görünüşüde yardımcı olabilir belki.



Şekildeki gibi tutup kulakçığı içeri katladım.



Muntazam birşekilde içeri katladığım kulakçığı yerleştirdim.

Karşı köşeyi de aynen yaptım. İşte kutumun beyaz olan alt kısmı ve yeşil olan üst kısmı hazır, sıra geldi süslemeye.



Bu aşamaya kadar yapıştırıcı hiç kullanmadım. Sarı renkte kartondan 3 cm genişliğinde, 20 cm uzunluğunda bi şerit kestim. Uc kısmına yapıştırıcı sürerek kutunun içinden yapıştırdım. Kuruyunca hafif gerdirerek diğer tarafıda yapıştırdım.

Sıra gedi kurdeleye, kurdeleyi dilediğim uzunlukta 2 adet kestim. Birini bi tarafa birini diğer tarafa yapıştırdım. Bu kısımlar süsleme için, tamamen zevke kalmış. Başka bir şekilde de yapılabilir.



Kurdelemin fiyonkcuğunu attım ve bu süslü kapağı altı ile birleştirdim.



Ben varyaaa bunlardan onbin milyoncuk tane yapabilirim. Çok zevkli ve kolay. Siparişmi alsam ne :)))))



55 yorum:

NAZLICA dedi ki...

Nazlıcığım uzun süredir bana uğramıyordun, yorumunu alınca çok sevindim canım, umarım iyisindir. Kutu yapımını çok güzel anlatmışsın, elime karton alıp deneyeceğim sağol canım. Punch işi senin çok kolayca yapabileceğin birşey. Nur'un sitesinde çok güzel açıklamalar var, bir uğrarsan seni aydınlatabilir. Çok öptüm canım kendine iyi bak, sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

nazlı ablacım herzmanki gibi çok güzel anlatmışsın,ben de deneyeceğim,uzun zamandır yoksun ortalarda,http://www.hanimelim.net teyim ugrarsan sewinirim...

Adsız dedi ki...

Merhabalar blogunuzu ilk ziyaret edisim tarif defterindeki bir yorumunuzun altindaki linkten geldim buraya;) bu zamana kadar hic denk gelmemisim ben blogunuza:( yayinladiklarinizin hepside yapilabilir sekilde cok guzel anatilmis ellerinize saglik bu karton kutuyu hemen denemek istiyorum:) artik siksik ugrayacagim size hem ogrenmek, hem de hevese gelip birseyler ortaya cikarmak icin;)

Tuana

Rengarenk dantel dedi ki...

hoşgeldin TUANA :)
beğenmene sevindim blogumu. Umarım söylediğin kadar faydalı olmuştur çünki istediğim bu :)

Adsız dedi ki...

Çok güzel anlatmışsınız.Teşekkürler.

hilal imrak dedi ki...

ellerinize sağlık, çok teşekkürler böyle bir bilgiyi paylaştığınız için, matbaacı olduğum halde hiç böyle bir şeye kalkışmamıştım, saat gecenin ikisi ve ben ikinci kutudayım kocaman sevgiler...
hilal

Adsız dedi ki...

ben bile bu kutuyu yapmayı başardığıma göre fevkalede anlatmışsınız demektir teşekkürler elinize sağlık :)

Adsız dedi ki...

Bu blogunda benlikmiş hepsini gezdim bunu da takibe aldım canım sevgiler

Adsız dedi ki...

hersey cok guzel ama sadce suraı anlamadım zarf seklıne getırdıkten sonra duz kenarı katladım dıyorsunuz ya orası duz nasıl oluyo onu anlaırsanız cok sevınırım hersey ıcın tesekurler

Rengarenk dantel dedi ki...

sn: adsız
aslında sadece kafanız karışmış. resme tıklayın büyük haline bakın. zarf şeklinde iken düz kenar yani kenardan içe şekildeki gibi bi katlayış yapın. eğer kağıt elinize alıp hep yapıp hem resme bakın daha kolay olacaktır. inşallah anlaşılır bi cvp olmuştur...

Adsız dedi ki...

daha buyuk kutularda yapilabilir mi ayni yontemle?
mesela 50 cm lik.
saglam olur mu acaba?

Rengarenk dantel dedi ki...

neden olmasın :)

Adsız dedi ki...

çok zewkli bbnn yapımı yaaa.... =)

Nur dedi ki...

Bu kutuyu aklımın bir köşesine yazmıştım gelip gidip bakıyordum, hele şükür minik bir hediye kutusu lazım oldu da deneyeceğim :) Anlatım için teşekkür ederim a unutadan mutlaka gecenin biryarısı yapacağım kutuyu ki daha güzel olsun :D
Sevgiler.

papatyaninguncesi dedi ki...

çok güzel olmuş bu hediye kutusu mutlaka denicem.teşekkürler

Adsız dedi ki...

denedim harika oldu. origamiye gerçekten merak duyuyordum teşekkür ederim...

Mukaddes Sezer dedi ki...

Harika bir fikir olmuş :) bunlardan çocukluğumda çok yapardım ama hediye paketi olacağı hiç aklıma gelmezdi .Biz büyüklü küçüklü yapar evcilik oynarken kullanırduk.

Black_ dedi ki...

ÇoK gÜzEl TaSaRıM öDeViM iÇiN bAnA çOk YaRdıMcI OlDu...

Black_ dedi ki...

ÇoK gÜzEl TaSaRıM öDeViM iÇiN bAnA çOk YaRdıMcI OlDu...

Unknown dedi ki...

Ya Ben Şu Kulak Katlama İşini Yapamıyorum Bi Yardımcı Olsanız

Adsız dedi ki...

valla cok ariyordum ogrencilerime is egtimi dersinde ne igretiyim diye dusunuyordum. saol ;)

Tatsız Çilek dedi ki...

Çok tatlı olmuş ama bunlar :))

betulunlifleri dedi ki...

süpersiniz! bende dehiye kutusu satın almak için bakıyodum netten, artık almama gerek kalmadı:)
bunlardan renk renk yaparım.


çok çok çok teşekkür ediyorum

hobivakti dedi ki...

Merhaba,

Saat gecenin 23:44 ü :)

Bende sadece bir parçasını denedim ve yaptım.

O kadar güzel anlatmışsınız ki, hiç zorlanmadım. :)

Bloğuma yapılmış olan resimleri ekleyip yapılışı için bloğunuzun linkini vermeme müsaade edermisiniz acaba?

Cevap verirseniz sevinirim.

İyi geceler.

Rengarenk dantel dedi ki...

teşekkür ederim. ekbette yayımlayabilirsinz :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerinize sağlık habi vaktiyle gördüm sitenizi harika olmuş

Berrin dedi ki...

bugun kızımla yaptık ve hala süslemelerıyle mesguluz :)
cokk keyıflıydı cok tesekkurler..
yakın zamanda bloguma ekleyecegım şirin kutucuklarımızı :)

any dedi ki...

denedim yapamadım sinirden kartonu paramparça ettim kartonda gitti.ustune bişe yapardım

esen dedi ki...

bende bu hafta yaptıracağım öğrencilerime çok güzel anlatmışsınız teşekkür ederim ellerinize sağlık

Rengarenk dantel dedi ki...

esen; böyle güzel yorumlar alınca çok mutlu oluyorum, bunun için asıl ben teşekkür ederim size :))

Adsız dedi ki...

hiçbişey anlamadım yarısından sonrası yok yardım edin

Rengarenk dantel dedi ki...

tam olarak nerede kaldınız takıldığınız yeri anlatayım :)

Adsız dedi ki...

hediye kutusunu yapabildim. gerçekten göründüğü gibi çok güzel oldu.emeği geçen herkese teşekkürler !!! =)

adsız dedi ki...

ben de yaptım bunlardan acayip kolay ve çok tatlı oldular.
üstüne fiyonk atmak yerine renkli kağıtlardan çiçek tesenleri kesip içiçe yerleştirdim çok sevimli oldular.
teşekkürler:D

Adsız dedi ki...

gerçekten teşekkür ederim arkadaşımın doğum günüydü kutusunu alamadım kendim yaptım

Adsız dedi ki...

gerçekten teşekkür ederim arkadaşımın doğum günüydü kutusunu alamadım kendim yaptım

Adsız dedi ki...

merhaba ben onur anneme bundan yapıcamda nasıl yapıcam???

Adsız dedi ki...

ya ben yapamadım:(

irem dedi ki...

süper olmuş, çok dakolay görünüyor ben de bir deneyeyeim bakalım =) çok sağol fikir için =)

Adsız dedi ki...

YAPTIM AMA ÇOK MİNİK OLDU RESİMDEKİ GİBİ DEĞİL

Şeker Tadında dedi ki...

SÜPER SÜPER SÜPER
ANLATIMDA ÇOK GÜZEL
BENİMKİDE AYNI OLDU
TEŞEKKÜRLER :))))

Adsız dedi ki...

ya ben yapamıyorum bunu anlatımda bir eksik var gibi videolu anlatım yapabilir misiniz?

yetenekli eller dedi ki...

merhabalar, hediye paketlerinize bayıldım arkadaşıma göndereceğim hediye için özel bir paket ararken buldum, çok beğendim hemen gidip karton almalıyım kolay gelsin başarılar....

Adsız dedi ki...

Ayyyyyy harikaaaaaa sayfayi gorur gormez denedim kardesimden kalan karton vardi iyikii yoksa catlardim yani offf yaptim veeee harika olduuu kendimi cok sevdim :)) bu sayfayidaaa :) harflerimi cok uzattim biliyorum ama bayildimmm :) baska turlu anlatamazdim kendimi

Adsız dedi ki...

Aaaaaaa ben bide kutunun altina bi kare daha kesip yerlestirdim farkli renkte olabilirdi ama bnm secenegim yoktu daha dayanikli oldu tabani tavsiye ederim ;)

karaelmas dedi ki...

merhaba kutu tarifinize bayıldım ve hemen denedim çok teşekkür ederim ellerinize sağlık yeni fikirler bekliyoruz sevgiler.

Adsız dedi ki...

Harika mukemmel boyle bisi ariyordum Allah razi olsun :))

Rengarenk dantel dedi ki...

yazdığınız güzel yorumlar için heeeepnize çooook teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

ben de boyle seyleri yapmayı çok seviyorum aam daha güzellerini yaptım diyebilirim.büyük bir kutu bulun bu kutu çikolata kutusu olabilir.onun ustunu ben kırmızı kartonla kaplamıstım siz istediginiz renk ve içini siyahla kaplayın.daha sonra kendi resminizi yazıcıdan çıkartın bu resimler farklı boyutlarda olucak ve onları yapıstırın ffarklı yerlere.daha sonrada sizin için onemli olan sakladıgınız kagıtlar filan vardır benmkiler fişlerdi biletlerdi minik mektuplardı onlarıda yapıstırın ve sonucunda müiş bir kutu oluyor inananın hazır alsanız bunun yerini asla tutamaz.

Rengarenk dantel dedi ki...

İsmini belirtmeyi unutan sevgili adsız :) güzel tarif teşekkür ederiz görmeyide arzu ederiz :)

Adsız dedi ki...

çok teşekkür ederim işime çok yaradı :D

Rengarenk dantel dedi ki...

ben teşekkür ederim özelliklede geri döniş yaptığınız için :)

Adsız dedi ki...

Burası çok güzel hrkez burayi takip etmeli

Adsız dedi ki...

cok zor yapılıuyor

Daçi dedi ki...

Merhaba ellerinize sağlık. Benimde tasarım bloğumu ziyaret ederseniz çok sevinirim. http://dacilla.blogspot.com.tr/