Çarşamba, Mayıs 23, 2007

Dantel Anglez Tekniği

Çok önce başladığım fakat bi unutup bi hatırladığım denememi en sonunda bitirdim. Biliyorum birazdaha özenli çalışabilirdim. Tabiki o zaman böyle çirkin bi tablo olmazdı. İnanın resimleri koymada tereddüt ettim ama sırf bekletmemek için yayınladım...


Ben fikir bırakması açısından yayınladım. İnşallah sizler daha güzel işler çıkarırsınız. Allahım dehşet olmuş yaa. Gece bakmamanız tavsiye olunur...

Kordon -zincir- yapımını daha önce anlatmıştım. Bi gözden geçirin öyle başlayalım. Ha! Ayrıca resimlerin üzerine tıkladığınızda büyük hallerini görebilirsiniz. Görmeyi isteyecekseniz tabi :( ...


Malzemeler : Bir miktar daha önceden örmeyi öğrenipte ördüğümüz( hemen bakalım nasıl örmüştük TıK TıK ) dantel anglez için en gerekli mazeme kordon -zincir- ( ben böyle 'kordon -zincir-' diyorum ama belkide başka bir adı vardır. Bilmediğimden diyorum yani ) bi desen, desen kağıdı, kalem, sertçe kumaş, teğel için mor ip :) bukadaar...



1. Resim : Desenimizi bir kağıda çiziyoruz...

2. Resim : Kağıda çizdiğimiz deseni, çizdiğimiz taraf kumaşa gelecek şekilde kumaşa yerleştirip deseni kağıdın tersinden tekrar geçerek kumaşa aktarıyoruz...



3. Resim : Kızkardesim Esin'in rengine dayanamayıp aldığı ve o renk kumaşımız olmadığından kullanamadığımız ancak bu alanda kullanabileceğim mor renkli ipi alıp anglez için ördüğümüz kordonu desene göre yerleştirip teğelliyoruz...

4. Resim : Mor renk ipimiz ve desenimizin teğellenmiş hali, fon da salonumuzun vitrin duvarı :)



5. Resim : Teğelli desenimizi başlıyoruz işlemeye. Allah aşkına siz benim kadar kötü işlemeyin. Her nedense evde yapmayı tercih ettim evde de bilgisayar olmadığından o işlemeleri atmasyon yaptım. Yani aslında güzel yaparım da bakabileceğim örnek yoktuki doğru düzgün :P

6. Resim: İşte işleme bittiii. Enson mavi renkteki o anlam veremediğiniz işlemeyi yaptım. Yani tam atmışım hatta biraz çuvallamışım :))



7. Resim : Kumaşın arka yüzünden teğelleri keselim...

8. Resim : Fazla meraklı isek şöööyle bi kestiğimiz kısma bakalım...

İşte Bittiii...


Örnek olsun diye çeşitli işlemeler yaptım hepsi aynı olsaydı durum bu kadar acıklıolmazdı belki :((

Yararlandığım Kadın dünyası dergisi:

1. Resim
2. Resim

Ben pek anlaşılır bulmadım anlayabilen olursa bizede anlatırsa çok seviniriz...

Efenim şöööyle bi bakıp gitmek yok iyi yada kötü yorumlarınızı beklerim bak bi daha yayınlamam haa... ( yayınlama zaten dediğinizi duyar giibyim. ) Ama yorum olmazsa tadı olmuyorki, yalanmı?

9 yorum:

Adsız dedi ki...

severek yapanlara allah kolaylik versin ben sevmem

Adsız dedi ki...

kendine bissürü laf söylemişsin, ama bence dantel anglezi hiç bilmeyenler için (mesela ben) iyi bir başlangıç çalışması olmuş. geceyarısı olmasa hemen oturup denerdim. ellerine ve emeğine sağlık.

Admin dedi ki...

Canim benim yaa gercekten kendine bir suru laf etmisin, okurken bir hayli guldum, Allah da seni guldursun. Yaptigina degil yazilarina guldum. Bende senin gibi gecmiste bir gun oturup anglez seriti ordum, hemde 3 metre falan, kalibida hazirlayip teyelledim, kizima da hava ata ata "bak simdi ne guzel olacak" dedim kendisi pek anlamaz bu islerdende ondan. Sonra tabii sonuc aynen senin yaptigin gibi bir seyler oldu:))
Inan kizim bile anladi guzel olmadigini "anne ben begenmedim bunu kirilma ama" demeye basladi. Olsun tatlim yilma ben yine bos bir vaktimde deneyecegim:)))Devam...
Canim cok tesekkurler paylastigin icin, cesaretin icin, emeklerin icin. Sana saglikli mutlu guzel gunler dilerim, sevgiler...

Rengarenk dantel dedi ki...

sevgili anonim, kadinuurashlari ve dantelci. Yorumlarınız için çook teşekkür ederim. bana güç verdiniz deneemlerime devam edeceğim... Efendim??? Eyvahmı ? sanki eyvah dediniz gibi geldi de bana hımmm..

Adsız dedi ki...

bence ilk denemezız için güzel olmuş daha fazlası beklenemez zaten hanı bızler hıç bılmedığımız bır yemeğı bıle yaparken başta çok kotu oluyor ama sonra elımız alıştı mı bayağı ıyı iş çıkartıyoruz ben bır sey merak ettım o kordonu hangı iple yaptınız açıklarsanız sevınırım ben de denemek ıstıyorum insaallah en az sızınkı gıbı bır sey ortaya çıkarta bılırım

Rengarenk dantel dedi ki...

26/6 kalın ağ ipi de deniyor...
kordonu yapğmak için kulandığım ip bu. ayrıca altın başak marka

Kul dedi ki...

Her ustanın bir başlangııc vardır, kimse hiçbir işe usta olarak başlamaz..Elinize sağlık..

Bir de eski blogunuzda beyaz iş emeklerinizi gördüm, mümkünse beyaz iş tekniklerini, aynen anglezdeki gibi resimli anlatabilirmisiniz.?

Birazcık biliyorum, alt dikişi üst sarmayı filan ama o ciğerdeldi gibi ince teknikleri bilmiyorum..

Çalışmalarınızın devamını bekleriz..

Rengarenk dantel dedi ki...

Kul; elbette anlatırım. ancaaaaaak kısa zamanda olurmu bilmem, sıraya alayım ben onu aksi halde unuturum ....

Adsız dedi ki...

selam herkese ellerine saglik... 3 gundur deli gibi nette dolasiyorum su dolgulari detayli anlatan varmi diye isime yarayacaktir yaptiklariniz elinize saglik tekrar.. :)