Cuma, Ekim 21, 2005

Dikiş Dikmek -1-


Kalıbımızı aşağıdaki kalıp çıkarma tarifine göre çıkartalım. Kenarlarından şekilde görüldüğü gibi keselim.




Kumaşımıza ( benim kumaşım anneme diktiğim etekten artan kumaş idi...) kalıbı yerleştirelim. Önce arka parçayı keselim..





Her yerinden iyice iğneyelim ,ve kalem yada sabun yardımı ile kalıbımızın kenarlarından çizerek kumaşa kalıbı geçirelim. 1 ila 2 cm kadar da dikiş payı bırakıp kumaşımızı keselim. Kalıbı çıkarıp kumaşı kaymaması için birbirine iğneyelim....Kumaşım yetersiz olduğundan ben daha az dikiş payı bırakmışım, güya ustalaştım ya göz kararı işte....





Pembe ok fermuar yerini,
Mavi oklar arka ortayı,
Yeşil ok ise yan dikişleri gösteriyor.






Arka parçayı şimdilik bi kenara koyalım ve ön parçayı keselim. Önce kumaşı ikiye katlayalım..
Alt resimdeki Mor ok kumaşın kat yeri dediğimiz orta kısmı gösteriyor.






Kalıbımızı kumaşın üzerine, kalıbın düz kısmı kumaş ortasına ( katlı kısım )gelecek şekilde yerleştirip iğneleyin.





Ben a pile yapacağımdan 10 cm kadar geriden ayarladım. Tabi dikiş paylarınıda unutmayalım.


12 yorum:

Adsız dedi ki...

Nazlı çok iyi yapmışsn bu ayrıntıları vererek.Bu işe hevesli bir çok arkadaş için yönerge olacaktır eminim..Kolay gelsin..

Adsız dedi ki...

merhaba. ben dikiş dikmeyi yeni öğreniyorum da etek için fermuar dikmeyi anlatırsanız sevinirim. teşekkürler

Rengarenk dantel dedi ki...

yakında inşallah yayınlayacağım burada....

Adsız dedi ki...

yer imlerime ekledim. sabırsızlıkla bekliyorum =)

Unknown dedi ki...

ÇOK GÜZEL ANLATMIŞSINIZ BEN YENİ DİKİŞ DİKMEYE BAŞLADIM ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER

Osman Durmuş dedi ki...

harikasınız ablamı desem kardeşmi desem bilmem ama ayrıntılı anlatışınız süper keşke herkes böyle ayrıntıya girse ama nerde

Adsız dedi ki...

herşey çok ayrıntılı harika.bende istiyorum dikiş dikmek
.bide gömlek istiyorum.
teşekkur ederim.
nazlı hanım,

Rengarenk dantel dedi ki...

gömlek te diktim ama ona kalıp çıkaramam bu işin ne kursunu ne okulunu gördüm. okulundan mezun olan australyadaki kardeşim öğretmişti etek kalıbını. gömlek işi zor die oğrenmedim. ama hazır kalıpla bişeyler yappabiliyorum. yapabiliyorum ama anlatabilecek kadar iyi olmauyor prova edince çok rütuş istiyor. bu sıra dikişte hiç dikmiyorum ama dikersem bi gömlerk resimlerim :)

Adsız dedi ki...

Resimli ve ayrıntılı dikiş anlatımlarınız için özellikle teşekkürler.dikiş dikmeye yeni başladım ve bilgilerinizden faydalanacağım.Devamını bekliyorum...

funda dedi ki...

Olmuyor olmuyor olmuyor:(iki haftadır sürekli blogları geziyorum dikiş dikmek ile ilgili sitelere,videolara bakıyorum olmuyor.TAmam güzel anlatmışsın nazlıcım ama yinede yapamıyorum.Mesela burda dergisini alsam,kalıplardan birşeyler çıkarıp dikebilirmiyim sence?Dergi bildiğim kadarı ile ingilizce .Gittim bi terziye danıştım yapamazsın dedi.HAtta şu önersi de bulundum,bi kaç model benim için dikin ,diktiğiniz esnada yanınızda olayım dedim hepsi burun kıvırdı:8Rica etsem yardım edermisin nazlı.Nereden başlamalıyım nasıl yapabilirim evimde dikiş makinesi var.Cevabını bekliyorum

Rengarenk dantel dedi ki...

ne diyeceğimi bilemedim önce. ya dikişle ilgili başlıkların yorumlarını okursan bende bu konuda pek beğenilmiyorm. ama bu güne kadar diktiğim etekleri hep giydim eskittim bile. planlarım arasında 2 etek var. resimleyerek yapmaya çalışacağım yine senin için. şimdi bu dikiş varya en zor hobi bence. bende çok az bilgilerimle yapıyorum bişeyler. meslek lise mezunu kızkardeşimden bişeyler görerek başladım...
burda dergileri ingilizce değil. paftalar ingilizce ama dergi lazım bize. sen önce bi burda dergisi al. ama içeriğine bakıp almanı tavsiye ederim. büyük marketlerde bu mümkün, gazete bayiler açtırmaz. ben internetten gelecek sayıya bakıp ( http://www.burdafashion.com/de/Magazine/burda_Modemagazin/1270777-1000019.html ) öyle karar veriyorum almaya. bu konuda haberleşiriz yine.
oradan çık yola. senin için çok değerli olmayan bi kumaşla önce deneme yap. yine yardım ederim mailimden ulaş bana ( rengarenkdantel@gmail.com )

burda dergisinden patron nasıl çıkartılır onu konuşuruz.
birde tepkide alsa ben problem yaşamadığımdan tavsiye edeceğim. kalıp çıkartma tarifi vermiştim blogumda. onada bi bak bakalım. ben gömlek konusunda çok teferruata giremiyorum. basit etek dikebiliyorum ancak.
birde eğer mümkünse kursa git. terziler bu konuda sana yardım etmez çünki öğretmesi güç bişey olduğundan vakit alır. istemeyebilirler. ama nerde oturuyorsun bilmiyorumda belediyelerin güzel kursları oluyor. biraz teferruata girselerde olsun temeli kaparsın....
ben kursada gitmedim ama gitmeyi de pek istemiyorum. çok çok teferruatlı olduğundan pratik öğrenmek istiyorum oda nerdeeeee....
umarım yardımcı olmuşumdur bu umutsuz halimle :)))

funda dedi ki...

Ben çok hırslıyım birşeyi isteyipte yapamadığımda sinir oluyorum:)Bu işe da takmış durumdayım .Tavsiyelerine uyucam.Ayrıca da blogunu izliyorum bence çok güzel .Olumsuz eleştirileri boşver sonuçta birşeyler yaıpı ortaya getirilen ,emek verilen herşey güzeldir diye düşünüyorum.Zaman ayırıp yazmışsın tekrardan teşekkür ederim .Bağlantıda olmayı isterim seinnle.Burda dergisini takip edicem .Eğer bişeyler yapabilirsem söyler:):) Kendine iyi bak nazlıcım