Çarşamba, Mart 21, 2007

Kurtcuk Yapımı


Uzun zaman önce bi takipçim kurtçuk örneğini beğenir ve bana yapımını sorar. Bende tabi "hemen" der o maili unuturum. Bi kaç ay sonra tesadüüfi bulur ve hatırlarım. Hemen işe koyulur yapar ve yayınlarım yayınladımda :) Kendisinden de çook özür dilerim. Bu unutkanlık bende hastalık derecesin de de :( ...




20 zincirle başlıyoruz. Geri dönüp 3 dolgu, 3 zincir, 3 dolgu yapıyoruz. 7 zincir çekip alttaki zincirden de 7 tane sayıp batıyoruz . 7 zincir, 3 dolgu, 3 zincir, 3 dolgu ve sıra kurtçukta idi amma ben unutup dönmüşüm, siz unutmayın kurtçuk yapımını buraya da uygulayın...




İkinci sıra dönüşünde 3 zincir, 3 dolgu, 3 zincir, 3 dolgu, 7 zincir, 1 sık iğne batış, 7 zincir, 3 dolgu, 3 zincir, 3 dolgu 3 zincirle dön bir üste.
Bu sıradada 3 dolgu, 3 zincir, 3 dolgu, 7 zincir çekip altta sık iğne battığımız yere bi daha batıyoruz...




Geri dönüyoruz ve 3 zincir yapıp 8 dolgu yapıyoruz...




Yine 3 zincirle dönüp alttaki 8 dolgunun üzerine birer dolgu yapıyoruz. Hiç zincir çekmeden karşı kıyıya geçip 3 dolgu, 3 zincir, 3 dolgu yapıyoruz...





Sıra kurtcuğa geldi. Kurtcuğun hangi uzunlukta olmasını istiyorsanız onun iki katı büyüklüğünde sertçe bi karton ayarlayın. Alt resimde görüldüğü üzere ipi kartona tığla beraber sarın. 9-10 defa dolayın ( arzu ettiğiniz kalınlığa göre ayarlayın )...





Zincir çekerek kartondan çıkarmadan kurtcuğun kökünü sabitleyin. Sabitlediğiniz yerden tığı çıkarıp ilmeği ve kurtcuğun kökünü elinizle sıkıca tutun...





Kartonun alt tarafından tığ yardımı ile sardığımız ipi kartondan kurtarın...




Sonra yine tığ yardımı ile size kolay gelen tarafa doğru 25-30 kere çevirin...





Sarm işleminden sonra kurtcuğumuzun sıkıca tuttuğumuz köküne gidip yine sıkıca tuttuğumuz ilmeği yeni geterdiğimiz kök kısmının da içinden geçiriyoruz. Sıkıca zincir çekerek sabitliyoruz...





Şekli bozuk bi kurt oluşacaktır bunu düzeltmek için Kök taraftan tığı çıkarıp ilmeği sıkıca tutuyoruz. Uc taraftan tığımızı sokup 2. resimde olduğu gibi açma yönüne çevirip açıyoruz ve elimizle biraz düzeltiyoruz...





Sonra sarma yönüne çevirip sarıyoruz 2. resimdeki gibi sıkıca sarıp tığımızı alıyoruz...





Artık düzgün bi kurtcuğumuz var. Dilerseniz bu düzetme işini örneği örüp bitirdiğinizde de yapabilirsiniz. İlmeğimizi tığa alıp ikinci kurtcuğumuzuda yapalım...


Yine kartona sarma işlemini tekrarlayıp ikinci kurtcuğumuda oluşturalım...





İkinci kurtcuğumuzuda düzeltiyoruz. Bu şekil çifter çifter kurtcuklarımız yapmaya devam ediyoruz...





Kolay gelsiin...

11 yorum:

Serra dedi ki...

cok guzel anlatmissiniz hanfendi, ayrica bana gonderdiginiz fotograflardan daha iyi olmus bunlar, daha bir belli oluyor ne yapilacagi. Sagolun canim.
:))

Rengarenk dantel dedi ki...

ayy pardon yaa, ama acemiiidik o zamanlar. ben sana verdiğimi unutmuşum bile bileydim bi daha uğraşmazdım yaa...

Admin dedi ki...

Nazlicim harikasin valla, deminden beri siteni dolasiyorum, ben bu puskul yapimini kacirmisim bu cok ise yarayacak sagolasim canim emeklerin icin. sevgiler...

Sacide dedi ki...

kurtcuk tarifiniz için cok teşekürler n e zamandan beri öğrenmek istiyordum sayfanız cok öğretici teşekürler başarılar diliyorum

Cocukla Cocuk dedi ki...

kolay gibi görünüyor ama çok zormuş...çok şık görünüyor ellerine sağlık

Cocukla Cocuk dedi ki...

kolay gibi görünüyor ama çok zormuş...çok şık görünüyor ellerine sağlık

Cocukla Cocuk dedi ki...

kolay gibi görünüyor ama çok zormuş...çok şık görünüyor ellerine sağlık

Cocukla Cocuk dedi ki...

kolay gibi görünüyor ama çok zormuş...çok şık görünüyor ellerine sağlık

efnan dedi ki...

ellerinize saglik yapabilecegim anlatimli bir model ariyordum basladim biraz once cok sagolun..Allah razi olsun

lidia dedi ki...

esta muy bien explicado estoy feliz
falta los bordes de flores''
felicidades
lidia
chile

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık pek güzel, hemen başladım tam istedim model, yatak örtüsü kenar süsü olarak yapacağım inşallah