Salı, Nisan 27, 2010

Kurdele İle Havlu Kenarı Süsleme


Cevapsızsorular adlı takipçim pembeli havludaki yorumunda, havludaki kurdelenin nasıl yapıldığını sormuştu. Yorumu okumuş ancak fotoğraf makinem o sıralar tatilde olduğundan yapıp resimleme imkanım yoktu. Malesef araya zaman girmiş ben herzamanki gibi unutmuştum. Cevapsızsorular bir başka yorumunda hatırlatınca hemen yorumların toplandığı e posta adrsimde işaretlediklerime baktım hangi örnekti diye. Hemen bulup 'bunu bu gece hazırlamalıyım' dedim ve yaptım...
Umarım açıklamam anlaşılır olmuştur...



Gelelim yapım aşamalarını açıklamaya.
Anlaşılır olması için iki ayrı renkte kurdele kullandım. Burada kullandığım kurdele ipek kurdeledir, normalde saten kurdele kullanılır...



Önce kurdeleyi geçirebileceğim bi zemin hazırladım. Yeşil kurdeleyi resimde görüldüğü gibi düz bir şekilde yeleştirdim...



Arkasını çevirip yakarak sabitledim. Siz dikin ki daha sağlam olsun. Bordo renkli kurdelyide ilk gözden geçirip onuda sabitleyip örneğin yüz kısmını çevirdim...



Bordo kurdeleyi içten dışa bir kez burarak iğne iplikle sabitledim. Sabitledikten sonra da dıştan içe burarak ikinci göze geçtim...



Aynı işlemi buradada tekrarlayın...



Ve bitiii. Yapımını bilmiyordum deneme yanılma ile buldum, inşallah faydalı olmuştur. Resimlerin büyük halleri için üzerlerine tıklayın....



Yorumlarınızı bekliyorum yorum paylaşım sever blogcuların can damarıdır lütfen bizi yorumlarınızla besleyin....

Hiç yorum yok: